Google+

4 tips til at optimere din LinkedIn profil

4 tips til at optimere din LinkedIn profil

Hvis du har en profil på LinkedIn, så er det en rigtig god idé at holde den opdateret.

Samt sørge for, at den viser så korrekte og opdaterede informationer om dig, som muligt.

Derudover er der flere ting, du kan gøre for at optimere din profil.

Så vil du lettere bliver fundet, hvis nogen søger efter netop dig, eller nogen med dine kompetencer.

Nedenfor har jeg samlet en oversigt over 4 ting, som du kan gøre for at optimere din LinkedIn profil.

1. Tilpas din URL

Først og fremmest skal du sørge for at tilpasse din URL, så den viser dit navn i stedet for en række tilfældige tal og bogstaver.

Det sker nemlig som standard, hvis du ikke selv tilpasser URL’en.

Ved at gøre dette, sikrer du dig, at dit navn bliver fundet af søgemaskinerne, da de blandt andet tager udgangspunkt i sidens URL.

Se her, hvordan man gør.

2. Brug nøgleord

Når du laver din profil og beskriver dine kompetencer, så sørg for at bruge de rigtige faglige nøgleord, som beskriver dine kompetencer bedst muligt.

Ved at gøre dette, vil det være lettere for andre at gennemskue, hvad du arbejder med.

Og hvor du har dine spidskompetencer.

Og jo lettere det er at gennemskue, hvad du beskæftiger dig med og til hvilket niveau, jo lettere bliver det at finde frem til, om du er den rette til et nyt job.

Eller om du er den person, som de gerne vil have fat på.

Samtidigt får du bedre placeringer i søgeresultaterne på LinkedIn, hvis der er nogen, som søger efter dine specifikke kompetencer.

Sørg blandt andet for at bruge disse nøgleord i din headline.

Optimere LinkedIn

Hvad kan du gøre for at optimere din LinkedIn profil?

3. Bliv anbefalet

Når du har lavet din profil, er det en rigtig god idé at blive anbefalet for dit arbejde og dine kompetencer.

Der er 2 måder, hvorpå du kan blive anbefalet. Først og fremmest kan du bede dine relationer og tidligere kolleger om at anbefale dig.

Det kan de gøre ved at de skriver nogle linjer om dig, deres erfaringer med dig og hvad du kan.

Disse anbefalinger er vigtige, da de er med til at kvalitetsstemple dig fra andre brugere.

En anden måde at blive anbefalet på, er ved at få såkaldte endorsements.

Her udvælger du selv nogle kompetencer, som du mener at være i besiddelse af, og herefter kan andre endorse dig for den pågældende kompetence.

Det betyder igen at de kvalitetsstempler, at de forbinder dig med den pågældende kompetence.

Disse anbefalinger er samlet set med til at give dig bedre placeringer i søgeresultaterne på LinkedIn.

Hvis der er nogen, der søger efter kandidater med netop de kompetencer, finder de altså dig.

4. Del din profil

Sidst, men ikke mindst, skal du sørge for at dele din profil så meget som overhovedet muligt.

Det får flere interesserede ind på netop din profil.

Her kan du eksempelvis dele din profil på andre sociale medier, som eksempelvis Facebook, Twitter og Google+.

Men du kan derudover tilføje den på diverse blogs, hjemmesider eller fora, afhængigt af, hvor det giver mening at dele profilen.

Jo mere du deler din profil, jo større synlighed får du og jo større er chancerne for, at du bliver kontaktet med gode tilbud eller andre relevante henvendelser.

God fornøjelse.

Ingen kommentarer

Du kan skrive den første kommentar!

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Følg mig på Google+